پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204314
استقرار جنگنده هاي عربستان در ترکيه
تاریخ انتشار : 1394/11/25 19:50:21
نمایش : 2142
مشاور وزير دفاع عربستان سعودي گفته است که اين کشور جنگنده‌هاي خود را براي به اصطلاح "تشديد عمليات عليه گروه داعش" به پايگاه هوايي اينجرليک در ترکيه فرستاده است.

به گزارش افکارخبر،سرتيپ احمد عسيري در گفت وگو با تلويويزن العربيه عربستان خاطرنشان کرد که شماري از جنگنده‌هاي عربستان و خلبانان و خدمه آن در اين پايگاه مستقر شده‌اند. تا کنون حملات هوايي سعودي‌ها در سوريه از پايگاه‌هاي هوايي در داخل خاک عربستان انجام مي‌شد.

روز شنبه 24 بهمن، ۱۳ فوريه، مولود چاووش‌اوغلو، وزير امور خارجه ترکيه گفته بود که جنگنده‌هاي عربستان در پايگاهي هوايي در ترکيه مستقر خواهند شد.

حضور نظامي در ترکيه محدود به نيروي هوايي

سرتيپ احمد عسيري، مشاور وزير دفاع عربستان سعودي، تاکيد کرد که درزمان حاضر حضور نظامي عربستان در ترکيه به نيروي هوايي محدود است و هنوز نيروي زميني براي نبرد در سوريه اعزام نشده است.

وي همچنين گفت که ائتلاف به رهبري آمريکا عليه داعش بر لزوم عمليات زميني در سوريه تاکيد دارد و به همين دليل عربستان آماده مشارکت در چنين عملياتي است.

بنابر ادعاي عسيري، کارشناسان نظامي ائتلاف در روزهاي آينده براي نهايي کردن جزئيات و نقش هر کشور در عمليات زميني ديدار خواهند کرد.

تشديد فعاليت‌هاي نظامي عربستان و ترکيه در سوريه در حالي صورت مي‌گيرد که روسيه درباره هر گونه دخالت نظامي زميني در سوريه هشدار داده است.

"ديميتري مدوديف" نخست وزير روسيه در مصاحبه با شبکه تلويزيوني «يورونيوز» تاکيد کرد که کشورش مخالف طرح ها و برنامه هاي برخي کشورها براي دخالت نظامي در سوريه است و هشدار داد که چنين برنامه‌اي به آتش افروزي و جنگي جديد منجر مي شود.

با وجود برگزاري نشست‌هايي با حضور قدرت‌هاي جهاني و بعضي طرف‌هاي درگير، به دليل کارشکني هاي عربستان سعودي و برخي حاميان گروه هاي تروريستي، هنوز راه حلي سياسي براي بحران سوريه پيدا نشده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html